Ulotka z komiksem


Tony, setki ton papieru i farby przyjmują na swe barki wysypiska śmieci.
Miliony dusz drzew krąży po puszczach szukając ukojenia po bezlitosnej wycince na potrzeby papieru.
Czy zastanawiał się ktoś, kiedyś ile z naszych ulotek i materiałów reklamowych trafia bezsensownie na śmietnik?
Obrazek kiedy przemieszczając się przez gąszcze miejskiej dżungli natrafia się na grupę nachalnych altruistów,
którzy za wszelką cenę chcą wręczyć każdemu podarek w formie garści ulotek jest cały czas aktualny.
Nikt nie zwraca uwagi na przepełniony do granic możliwości treścią reklamową najbliższy kosz na śmieci. - Ot i cała ulotność ulotki.

Pytanie nasuwa się samo:

Co zrobić, żeby nasza ulotka nie wylądowała w koszu na śmieci zanim osiągnie cel?

Sposobów na przyciągnięcie uwagi choćby na chwilę jest cała masa.
Oto kilka przykładów: goła babeczka na froncie, slogan reklamowy z błędem ortograficznym, ulotka w formie rachunki lub banknotu.

Tylko czy każdy sposób jest dobry / etyczny?
Czy to nie są chwyty poniżej pasa w stosunku do własnych i potencjalnych klientów, których powinno się traktować z szacunkiem.
My skupimy się w tym artykule na jednym, konkretnym rozwiązaniu, które nie budzi kontrowersji.

Ulotka z komiksem i bohaterem marki

Rynek zastosowaniu komiksu w reklamie jest tak słabo eksploatowany,
że na dzień dzisiejszy komiksowa reklama jest po prostu skazana na sukces.
Komiksowa reklama to idealne rozwiązanie dla takich branż jak:
gastronomia, farmacja, edukacja i szkolenia, finanse, branża telekomunikacyjna, IT.

Oczywiście nie tylko firmy z tych branż sięgają w reklamie i informacji po takie narzędzie
jak komiks oraz brand hero aby zainteresować odbiorców swoimi usługami i produktami.
Coraz częściej publiczne instytucje starają się wyjść z sztywnych ram prowadzenia kampanii informacyjnych, edukacyjnych i reklamowych.
Zainteresowanie komiksem w reklamie stale rośnie.

Zaletą komiksu jest bardzo szerokie spektrum odbiorców, które cały czas się powiększa.

Sprzyja temu dostępność do internetu i rozwój nowych technologii.
Nigdy wcześniej dostęp do kultury nie był tak łatwy i powszechny.
To sprawia, że za pomocą komiksu można łatwo i swobodnie komunikować się odbiorcą konkretnych usług oraz produktów.
Jedynie w starsze pokolenie jako grupa docelowa nie jest dla takiej formy reklamy wskazana.
Związane jest to ściśle z wiekiem odbiorców i stereotypami krążącymi wokół komiksu w starszym pokoleniu,
które nie miało dostępu do tego rodzaju dobra kulturalnego.

Komiks jest bardzo atrakcyjną i akceptowalną formą reklamy.
Jest postrzegany jako lekka, szybka i przyjemna rozrywka, nie wymagająca wysiłku.

Nie żeruje na najniższych instynktach i podprogowych bodźcach.
Komiks to forma sztuki, która odwołuje się do ciekawości poznawczej.
Komiks zachęca, żeby po niego sięgnąć, na chwilę zanurzyć się w krótką opowieść, inny ciekawy świat.
Dlatego ludzie tak chętnie sięgają w gazetach i czasopismach po rysunki satyryczne i paski komiksowe.

> Zobacz też artykuł "Komiks na Facebook!"


Najprostszym przykładem zastosowania komiksu w ulotce jest klasyczna DL'ka.
Jest to idealny format na pasek komiksowy składający się z 3 do 4 kadrów.


Pasek komisowy jako krótka forma komiksowa jest świetnym rozwiązaniem przy projektowaniu małych ulotek o niewielkiej ilości treści.
Formaty takie jak DL, A6, A5 idealnie nadają się do zastosowania paska komiksowego w ulotce.




Jeśli w ulotce o formacie DL chce się zawrzeć więcej treści zawsze można skorzystać z rozwiązania składanej ulotki.
Wtedy zyskuje się więcej przestrzeni na ofertę firmy a komiks pełni rolę interesującego "wabika".
Można też pokusić się o planszę komiksową w ulotce.
Zaletą takiego rozwiązania jest to, że można w historii zawrzeć więcej informacji o produkcie lub usłudze.
Decydując się na większą formę komiksową w reklamie trzeba jednak pamiętać,
że komiks zajmie trochę miejsca i potrzebuje odpowiedniego formatu.

Ilustracje i ulotka komiksowa
zaprojektowane na potrzeby reklamy, banerów oraz do internetu.



Ciekawym rozwiązaniem jest stylizowanie reklamy np. na konkretne style komiksowe lub na konkretnych rysowników.
To daje szereg nowych możliwości.
Komiks można w ten sposób dostosować do charakteru produktu Iub usługi oraz identyfikacji wizualnej firmy.
Oczywiście styl, kreska, rysownik musi być dobrze rozpoznawalny.
Np. reklama stylizowana na klasyczne komiksy i grafiki Marvela (X-man) lub Franka Millera (300, Sin City)
z pewnością przyniesie szybkie i jednoznaczne skojarzenie.
Podobnie rozpoznawalne i popularne są np paski komiksowe z Garfield'em lub Snoopy'm.
Oczywiście taka reklama nie będzie pasować do każdego produktu.
Dlatego trzeba wybrać ją rozważnie pod kątem grupy docelowej oraz naszych potrzeb.

Ciekawa ulotka z komiksem bardzo często staje się czymś więcej niż nośnikiem reklamy.
W branży edukacyjnej dobrze zaprojektowana ulotka z komiksem lub ilustracją to nie tylko treść reklamowa i oferta.
Taka ulotka może spełniać szereg ciekawych funkcji.
Ulotka może stać się czytanką, kolorowanką, planem lekcji, zagadką lub nawet puzzlami albo mini grą planszową.
Jeśli dzieci pokochają bohatera i polubią komiks lub ilustracje z ulotki,
nasza oferta może trafić na honorowe miejsce na lodówce przypięta kolorowym magnesikiem.
Do naszego bohatera i ciekawej historii dzieci wraz z rodzicami będą wracać z uśmiechem wiele razy.
W ten sposób przekaz reklamowy i oferta firmy krążą wśród potencjalnych klientów.
Dlatego branża edukacyjna tak często i tak chętnie sięga w reklamie po kolorową ilustracje i komiks.

Warto sięgnąć po takie rozwiązanie jak ulotka z komiksem i bohaterem marki.
Milionowa ulotka z grafiką kupioną na stock'ach już zwyczajnie ”przejadła się” ludziom
i stała się tak powszednia jak leżące na ziemi zwiędłe, jesienne liście.

Czas na coś nowego... Czas na komiks w ulotce?

Autor: Krzysztof Czachura

< Powrót                                   Następny artykuł >


Napisz do nas.

komikskc@gmail.com


Odwiedź naszą galerię i zostań naszym partnerem.

Strona startowa